http://www.beszed.hu
[ ? ] Cimkék megjelenítése: ABCDEFGHIJKLMNOPRSTVZéíó
Kattintson a fenti ABC betűire a cimkék megjelenítéséhez. A portálunkon megjelenő minden terméket legfeljebb 5 oldalunk tematikájával összefüggő cimkébe soroltuk, amelyek segítenek a termékek szakmai pozicionálásában. A baloldali kategóriarendszert segítségével általános szempontok alapján böngészheti termékeinket.
könyvkereső
 

A szociális munka adminisztrációja - Szolgáltatásszervezés - minőségbiztosítás (A szociális munka elmélete és gyakorlata)

 - Hegyesi Gábor - Talyigás Katalin, Wesley János Kiadó, 2009
A könyv cimkéi: szociológia, társadalom, szociális munka, segítségadás, megsegítés, mentálhigiéné, család, szülők, tanácsadás,
A könyv értéke:
Könyv ismertető:

A "Szociális munka elmélete" eddig megjelent 1-4. köteteiben kevés szó esett e tevékenység tervezéséről, szervezéséről, irányításáról, a szociális munkások szervezeti keretek között végzett munkájáról, a vezetéssel kapcsolatos feladatokról.[...] A "szociális munka adminisztrációja" fogalma nemcsak az ügyvitel, a szorosan vett adminisztrációs kötelezettség (dokumentálás, adatok rögzítése, feldolgozása, értékelése, nyomon követése), hanem - a nemzetközi irodalomban elfogadott felfogás értelmében - magában foglalja a humánszolgáltatásra vonatkoztatva a szervezés, a vezetés és az irányításelmélet kérdésköreit is.
Ezek az elemek sokszor érdekellentétben állnak egymással (pl. többen akarják igénybe venni az adott szolgáltatást, mint amire mód nyílik, az ügyfél sokszor magasabb színvonalú, nagyobb értékű ellátást szeretne kapni, mint amelyet a szervezet teljesíteni képes). A szolgáltatást nyújtó szervezet erőforrásai azonban erre sokszor nem elegendőek. Mégis van egy alapvető elv, amely alapján összeköthetők ezek az elemek, s ez a kliens-centrikusság. [...]
Ebből adódóan a szociális munka adminisztrációjának alapelve, hogy a szolgáltatást úgy kell megterveznünk és megszerveznünk, hogy az igénybevevők érdekét kell elsősorban és messzemenően szem előtt tartanunk, miközben a programok anyagi, tárgyi és személyi feltételeit is biztosítani kell, ahhoz, hogy a kliensek helyzetén javíthassunk. Ebből következik, hogy a munkatársak érdekeit is figyelembe véve kell a humánszolgáltató szervezetet működtetni. A szervezetnek ugyanakkor meg kell felelnie azoknak a rendszerbeli követelményeknek is, amely területen tevékenykedik.

Eddigi vélemények a könyvről:

nem írt még senki véleményt a könyvről

↓ hirdetés ↓
impresszum | adatvédelmi szabályzat | írjon nekünk | partnereink |