http://www.beszed.hu
Logopédiai képzés

A logopédus képzésről

2004. 12. 27. 00:00
Cimkék: logopédus, logopédia, gyógypedagógia, felvételi, felsőoktatás,
A cikk értéke:

A magyar logopédusképzés egyidős az általános gyógypedagógus képzéssel, mely Magyarországon 1900-ban indult meg. A logopédusképzés mai napig megőrizte szerkezetében a széles bázisú gyógypedagógiai szemléletű alapozást.

Ki a logopédus?

A logopédus gyógypedagógus, aki a beszédben akadályozott gyermekek és felnőttek ellátására képesített. Tevékenységének része az egyes logopédiai kórformák vizsgálata, azok típusától, súlyosságától, halmozottságától függően, a társtudományok szakembereinek bevonásával, a megelőzés, a korai fejlesztés, illetve a kezelés és az utógondozás.

A logopédusok képzése 

Magyarországon a logopédusképzés a gyógypedagógián belül helyezkedik el. Az országban a gyógypedagógus-képzés a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán történt, mely 1999. december 31-ig önálló intézményként működött. A múlt században a gyógypedagógus-képzés tartalmában, szervezetében és szakmeghatározásaiban többször átalakult. A változások a képzés formáinak és a szakok tartalmának differenciálódása irányába mutattak. A gyógypedagógus-képzés, mely 2000-ben ünnepelte fennállásának 100 éves évfordulóját, ismertté tette nevét és eredményeit hazánkban és külföldön egyaránt. Napjaikban a főiskola az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karaként működik és főiskolai képesítés megszerzése mellett egyetemi szintű képzéssel is bővült.

A képzés célja

Általános célja, hogy a leendő gyógypedagógus magas szinten elsajátítsa a gyógypedagógia és a határtudományok (orvostudomány, pszichológia, pedagógia, szociológia) gyógypedagógiai vonatkozásainak korszerű elméleti és gyakorlati ismereteit, elmélyítse általános műveltségét, ezáltal felkészüljön a sérült, fogyatékos, akadályozott népesség speciális szükséglete szerinti fejlesztő, nevelő, oktató és tervező tevékenységre.

A logopédia szakos képzés célja olyan szakemberek képzése, akik képesek a beszéd-, hang-, nyelv- és kommunikációs zavarban szenvedő gyermekek és felnőttek hátrányainak megelőzésére, vizsgálatára és felismerésére, más beszédkórképektől való elkülönítésére, az ezekből adódó feladatok megállapítására, megtervezésére, a sérülésspecifikus prevenciós, terápiás (habilitációs, rehabilitációs), fejlesztési, nevelési, oktatási tevékenység életkortól, a beszédkórkép típusától, súlyosságától, kiterjedtségétől függően történő ellátására.

A képzésről bővebben

http://www.barczi.hu
http://www.felvi.hu

 

 

Forrás:
Gyógypedagógiai lexikon. Szerk: Mesterházi Zsuzsa. ELTE BGGYTF, Bp., 2001.
Vassné dr. Kovács Emőke - Fehérné Kovács Zsuzsa: A magyar logopédusképzés múltja, jelene és jövője, A MAGYE XXI. Országos Szakmai KOnferenciáján, Kecskeméten, 1993. jún. 25.-én elhangzott előadás

Eddigi vélemények a cikkről:

 
detty
1

detty - 2008. 01. 16. 12:32

Én már nézegetem egy ideje ezt az oldalt. Azt szeretném megtudni, hogy mint "logopédus" képzés pontosan hol található meg az ELTE BGGYTF-en belül. Szeretnék jelentezni rá, mert már van egy tanári diplomám és nagyon érdekel ez a terület. Ha valaki tud nekem segíteni azt örömmel venném.

További oldal(ak)

 

Kapcsolódó könyv(ek)

 

Hogyan mondjam? II. (h, j, l, r )

Patakvölgyi Jánosné - Raskóné Déri Erzsébet, Magánkiadás, Szolnok, 1990.
Pintérné Tasnádi Ágnes - Mozgásfoglalkozások az óvodában. A Kovács-módszer alkalmazása

Mozgásfoglalkozások az óvodában. A Kovács-módszer alkalmazása

Pintérné Tasnádi Ágnes, Trefort Kiadó , 2006
Még több...
 
↓ hirdetés ↓
impresszum | adatvédelmi szabályzat | írjon nekünk | partnereink |